Video = Leerboost

Video’s hebben unieke voordelen die vooral bij technische onderwerpen onmisbaar zijn:

  • Stap voor stap: leerlingen kunnen een technisch proces van begin tot eind volgen.
  • Meer dan theorie: video’s laten leerlingen niet alleen luisteren naar theorie, ze laten ook direct zien hoe die theorie werkt in de praktijk.
  • Snellere verwerking: onderzoek toont aan dat mensen video’s 94% beter onthouden dan tekst en visuele informatie 6.000 keer sneller verwerken.
  • Voor visuele en praktische denkers: vooral visueel en praktisch denkende leerlingen hebben baat bij video’s, omdat ze de leerstof gemakkelijker opnemen.

Leer visueel met junior uitvinder Mathias

Elektroclub ontwikkelde een reeks video’s afgestemd op jouw leerlingen. De 13-jarige Mathias legt op een eenvoudige manier technische concepten uit of voert stap voor stap een elektrotechnisch experiment uit. Je leerlingen kunnen met iemand van hun eigen leeftijd technische uitdagingen aangaan en oplossen, zoals...

  • Hoe werkt het Joule-effect?
  • Hoe kan je elektriciteit horen in een citroen?
  • Hoe zit de wet van Ohm in elkaar?
  • Hoe laat je een lampje branden met een snuifje zout?